Sales management tools fra a-z – kommer snart

Tænker du nogle gange, at det kunne være fedt med adgang til din egen personlige toolboks med alle salgsværktøjer fra  a-z, så du kan hente lige nøjagtig det, DU har brug før?  Jeg har udviklet  en model jeg kalder SMT- modellen. Formålet er netop dette: at give dig adgang til materialer, som enten kan hjælpe dig her og nu, eller som kan være din mere langsigtede plan. Uanset så kræver materialet et minimum af tid til implementering. Jeg ved nemlig godt, at tid ikke plejer at være det, man har mest af 🙂 Du kan i ro og mag browse rundt og finde lige nøjagtig det, der kan understøtte dit behov lige nu.

Den rigtige struktur, de rigtige mennesker og de rigtige værktøjer

Som virksomheds- eller personaleleder leder kender du garanteret det der med at føle sig alene med budgetansvaret og med et team, som måske ikke altid liiiige gør det, du gerne vil have dem til. Eller du er måske rigtig godt tilfreds med rammerne men synes ikke, at kulturen er helt i top? Det kan også være, at du synes, at I har en god struktur, men at I mangler noget decideret salgstræning?

SMT indeholder alle de taktikker, jeg havde brug for, da jeg skulle starte og drive mine organisationer – og som ledte mig  mod målet. De er funderede i et såkaldt Balanced Scorecard. Balanced Scorecard er simpelthen et mål eller visionen for din virksomhed eller organisation. MEN, men, men: i stedet for kun at arbejde med excel-ark, arbejder vi med mennesker og processer. Og outcome er et BSC, der er den enkle forretningsplan, som du kan arbejde videre ud fra: med planer, aktiviteter og ikke mindst opfølgningsværktøjer.  

Tilgang

I min tid som salgsdirektør i TDC udviklede jeg de værktøjer og processer, som sikrede, at vi nåede vores salgsmål. Jeg vidste, at det handlede om at drive organisationen og styre min forretning i den rigtige retning.  Styring kan for mig både have en negativ og positiv ladning. Problematikken, som jeg ser den, er at man ofte “bare” kører den traditionelle økonomistyring. Jeg mener, at den er utilstrækkelig, for det er de menneskelige aktiviteter, vi skal se på: hvad laver du? Er det de rigtige ting, du gør?

De spørgsmål, jeg stillede, og som har dannet grundlag for SMT, var bl.a.:

  • Hvad er mit mål med det her  – hvilke planer skal jeg gøre?
  • Hvilken træning eller uddannelse har min personale brug for?
  • Hvilke øvelser skal jeg bruge?
  • Hvordan sikrer jeg, at alle stræber efter et fælles mål?
  • Hvordan kan jeg måle på, at vi bevæger os i den rigtige retning?
  • Hvilke incitamenter skal der til?
  • Hvilke opfølgningsværktøjer har jeg bruge for?
  • Osv.

Kulturen og værdierne er alfa omega for dit fundament

Det er alfa omega at have nogle rammer at arbejde indenfor. Og det er en kombination af uddannelse, kultur, opfølgning og masser af motivation.

Derfor handler et af forløbene handler om kultur og værdier. Fordi stærke værdier skaber den rigtige kultur, og du har bruge for at have den rette virksomhedskultur for, at du får alle med dig. Virksomheder, som lykkes med værdi-indsatsen og dermed får den rette “ ånd” har en større chance for at skabe vækst og profit.  Det er virkelighed og ikke en påstand. Måske har I en masse “sætninger” uden praktisk betydning for jer? Men de går alligevel under titlen “Værdier”? Måske kan jeg hjælpe jer at få dem levendegjort?

SMT kommer snart

Vil du gerne have adgang allerede nu? Kontakt mig og så finder vi en løsning.